La Diputació de Barcelona posa a disposició de la ciutadania el Calendari de Conservació i Règim d’Accés Documental, en compliment dels articles 5, 6 i 19 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Aquest instrument recull, de manera estructurada, els terminis de conservació, les condicions de transferència als arxius i el règim d’accés aplicable a cada sèrie documental generada per la Corporació.
El calendari té com a objectiu:
- Garantir la preservació dels documents públics.
- Facilitar l’accés a la informació per part de la ciutadania.
- Assegurar la transparència en la gestió documental.
- Determinar el tractament arxivístic de cada sèrie documental.
El Calendari de conservació i règim d'accés documental es regula per:
- La Llei 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i gestió de documents.
- El Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents.
Segons aquesta normativa, tots els documents públics han de ser avaluats per determinar-ne el valor cultural, informatiu o jurídic, i decidir si han de ser:
- De conservació permanent.
- De destrucció parcial.
- De destrucció total, amb o sense mostreig.
Aquesta avaluació es formalitza a través de les TAAD (Taules d’Avaluació i Accés Documental) [1], aprovades per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD) [2], adscrita al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. [3]