Cartes de serveis

Darrera actualització: 4/12/2024 08:53 h.
La Diputació de Barcelona, amb la voluntat de comunicar els serveis que presta, d’abast intern o extern, i d’adoptar compromisos que garanteixin uns serveis de qualitat, disposa de Cartes de serveis en alguns dels seus àmbits de gestió.

Les Cartes de Serveis són documents públics a través dels quals l’organització informa als seus usuaris dels serveis que ofereix i dels compromisos de qualitat que assumeix en la seva prestació, així com dels drets dels usuaris en relació a aquests serveis.

Representa el compromís públic de l'organització de desenvolupar les seves funcions sota criteris de qualitat i millora contínua, ja que:

  • Promou les relacions amb els usuaris
  • Serveix per definir estàndards de servei
  • Permet establir objectius ambiciosos
  • Pretén assolir una major qualitat en els serveis

El sistema de gestió que hi ha darrere una Carta de Serveis té una repercussió directa en la millora dels serveis i en la percepció de la qualitat per part dels seus usuaris, ja que:

  • Requereix l'anàlisi prèvia de les expectatives de les persones usuàries dels serveis, estableix uns compromisos, facilita la revisió dels processos de gestió i permet avaluar la gestió i la satisfacció per a prendre decisions per a la millora.
  • Es concreta en un document públic per als usuaris que recull informació dels serveis, els compromisos adquirits, els mecanismes d'avaluació i les vies de participació per a la millora dels serveis.

Catàleg de Serveis

Amb una clara vocació d’adequar l'oferta de recursos que ofereix als governs locals de la demarcació de Barcelona a les necessitats i les expectatives del territori, la Diputació de Barcelona té certificat el seu Catàleg de serveis: Xarxa de Governs Locals d’acord amb els estàndards de qualitat de la norma UNE 93200:2008 de cartes de serveis. 

En aquest context, la Carta de serveis del Catàleg de la Diputació de Barcelona, des de 2014, defineix uns compromisos vers els governs locals, que s'alcen com a obligacions assumides en la qualitat de la prestació dels recursos tècnics, econòmics i materials. La Carta de serveis és un instrument viu que és sotmès a un seguiment i avaluació periòdica i transparent a través de la web Seguiment i millora: acompliment dels compromisos de qualitat.

Subdirecció de Logística

En el vessant intern, i amb la mateixa línia d’assegurar uns serveis de qualitat i la seva comunicació als usuaris, la corporació disposa de cartes de serveis en determinats àmbits de la gestió interna de la mateixa corporació, corresponents a la Subdirecció de Logística, que trobeu com a document adjunt.

Paraules clau: