Servei d’informació, assessorament i intermediació, creat al 2013, adreçat a aquelles persones amb dificultats per atendre el pagament de les quotes hipotecàries o les rendes de lloguer dels seu habitatge i que es troben, per aquesta causa, en risc de perdre el seu habitatge. L’atenció a la ciutadania de la demarcació està garantida per una xarxa de 38 punts d’atenció distribuïts per tot el territori.
Productes per a la ciutadania:
- Intermediació hipotecària. Persones propietàries que es trobin en dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge habitual o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que –per impagament– estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal.
- Mediació en consum. Persones consumidores per reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d'un procediment d'execució.
- Mediació en lloguer. Persones o famílies amb risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer on l’arrendador sigui una entitat financera o que aquesta s’hagi adjudicat en subhasta l’habitatge llogat.
Productes pels ens acollidors:
- Comunitat Virtual. Grup SIDH
- Portal web: https://www.diba.cat/web/deutehabitatge
- Formació
- Espais SIDH
- Materials de comunicació
- Interlocució i coordinació amb l’AHC i els Col·legis d’Advocats
Tipologia:
Recurs tècnic
Classe de recurs:
Xarxa vinculada:
Xarxa de Serveis Locals d'Habitatge
Destinataris:
Ens locals i Ciutadania.
Temes:
Paraules clau: