La Diputació de Barcelona ha aprovat la Política de Gestió Documental (PGD) per tal de garantir els objectius d'eficàcia en la gestió, eficiència en l'aprofitament dels recursos i seguretat de la informació, així com la transparència i el compliment normatiu, i per tal de disposar de documents autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, d'acord amb les funcions i activitats que li són pròpies.
L’Arxiu General de la Diputació de Barcelona aplicarà les regles i procediments vigents en quant a l’avaluació documental, que implica aplicar les corresponents mesures per decidir, en cada cas, l’eliminació, conservació o mostreig de la documentació, tal com defineix el Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents, que regula les accions de la Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD).
Instruments base:
- Política de Gestió Documental (PGD)
- Quadre de Classificació Documental (QCD)
- Catàleg de Tipus Documental (CTD)
- Catàleg de formats
- Pla de digitalització segura
- Catàleg de metadades
- Catàleg d’expedients
- Signatura electrònica
- Repositori de documentació electrònica
- Instruments de descripció
- Carta de serveis
- Pla estratègic