Política de Digitalització de la Diputació de Barcelona (PDDB)

Darrera actualització: 13/10/2025 13:22 h.

La Política de Digitalització de la Diputació de Barcelona (PDDB) és el marc normatiu que regula el procés de digitalització de documents dins la Corporació, amb l’objectiu de garantir la validesa jurídica, l’autenticitat i la conservació dels documents electrònics generats.

Aprovada per resolució de 3 de novembre de 2017, la PDDB estableix el procediment per a la generació de còpies electròniques autèntiques de documents originals en suport paper. Aquesta política defineix:

  • El format resultant de la còpia electrònica.
  • Les metadades que cal incorporar.
  • Els mecanismes de seguretat necessaris per assegurar la validesa legal i la perdurabilitat de la còpia dins dels expedients electrònics de la Diputació.

La PDDB s’emmarca en la voluntat de la Diputació de Barcelona de promoure la transformació digital de l’administració pública, facilitant la gestió documental electrònica, la transparència i l’eficiència administrativa.

A més, la política contempla la inclusió de funcionaris habilitats en el Registre de funcionaris habilitats per efectuar còpies autèntiques, amb requisits específics de qualificació, com ara el nivell 17, per garantir la fiabilitat del procés.

Paraules clau: