Darrera actualització: 10/10/2025 13:09 h.
El Catàleg de Formats de Documents Electrònics (CFDE) és l’instrument que identifica els formats tecnològics admesos per a l’emmagatzematge a llarg termini dels documents electrònics rebuts i generats per la Diputació de Barcelona.
Aprovat mitjançant resolució de 18 de juny de 2018, el CFDE és una eina arxivística estratègica que permet determinar la morfologia tecnològica més adequada per garantir la preservació digital dels documents, tenint en compte la seva possible obsolescència.
Aquest catàleg facilita:
- La selecció de formats sostenibles i compatibles amb els requisits de conservació a llarg termini.
- La gestió eficient dels documents electrònics dins els expedients digitals de la Corporació.
- La interoperabilitat amb altres administracions i sistemes d’arxiu.
- La seguretat jurídica i la traçabilitat dels documents en el marc de l’administració electrònica.
El CFDE forma part del conjunt d’instruments que impulsen la transformació digital i la gestió documental responsable de la Diputació de Barcelona.
Paraules clau: