Quadre de Classificació Documental de la Diputació de Barcelona

Darrera actualització: 13/10/2025 12:35 h.
Amb data 28 de juliol de 2025, la Diputació de Barcelona ha aprovat, mitjançant el Decret núm. 11251/25, la Instrucció 1/2025 i la Circular 1/2025 de la Secretaria General, que estableixen els criteris generals per a la normalització dels expedients administratius i la configuració i tramitació dels documents administratius, decrets, dictàmens i convenis. En aquest marc, s’ha aprovat el nou Quadre de Classificació Documental de la Diputació de Barcelona, una eina clau per a la gestió documental de la Corporació.

El Quadre de Classificació Documental de la Diputació de Barcelona és un instrument arxivístic essencial que permet:

  • Identificar, ordenar i localitzar els expedients i documents generats per la Diputació. ​
  • Facilitar l’accés, la conservació i la transparència de la documentació pública.
  • Millorar la gestió documental en el marc de l’administració electrònica.

Aquest nou model substitueix el quadre anterior, aprovat el 2014 i modificat el 2018, i incorpora millores significatives:

  • Major precisió en la classificació documental, afavorint l’automatització dels processos.
  • Simplificació i actualització de les denominacions, adaptades als procediments vigents.
  • Facilitació de la interoperabilitat amb altres administracions locals que utilitzen el model de quadre de classificació per a l'Administració Local.
  • Millora de l’accés ciutadà a la informació pública, gràcies a una nomenclatura comuna.

Aquest canvi s’emmarca en el compromís de la Diputació amb la modernització administrativa, la gestió documental eficient i la transparència institucional.

Consulta el document complet (Decret)
Consulteu el Quadre de Classificació  de la Diputació de Barcelona en dades obertes (pendent de publicació) 

Paraules clau: