La Subdirecció de Logística (SDL), adscrita a la Direcció de Serveis d’Edificació i Logística, de l’Àrea de Serveis Generals i Transició Digital, intervé en àmbits diversos, per tal de donar suport a la resta de serveis de la corporació i als seus organismes autònoms mitjançant els recursos humans, econòmics i materials que se li assignen al pressupost.
El propòsit de l’SDL és la logística sostenible i de qualitat per aconseguir una societat millor.
La seva missió és proveir de serveis logístics integrals de qualitat amb criteris de sostenibilitat, i la seva visió és ser referent en la prestació de serveis logístics integrals dins d’un bon entorn de treball motivat per criteris d’excel·lència i sostenibilitat.
L’SDL basa el seu sistema de gestió en els valors següents:
- Impulsar l’excel·lència en la gestió.
- Cercar l’augment de la transparència en la gestió, impulsant la millora contínua.
- Promoure la sostenibilitat i el compliment de l’Agenda 2030.
- Optimitzar els recursos corporatius, reduint-los, reciclant-los i reutilitzant-los per preservar el medi ambient i protegir-lo.
- Estimular la salut i el bon clima laboral per a un desenvolupament professional millor.
- Ser flexible i adaptable.
- Orientar-se als clients per cercar la seva satisfacció.
L’SDL ha apostat sempre per aquests valors, per la gestió per processos i per l’establiment d’objectius adreçats a la millora contínua i a la satisfacció dels usuaris, per la qual cosa manté un sistema de gestió integrat i certificat en les normes UNE-EN ISO 9001:2015, UNE-EN ISO 14001:2015 i ISO 45001:2018, amb una previsió de renovació el febrer de 2024.
El 5 d’abril del 2022, l’SDL va aprovar el Pla estratègic 2022-2025. Aquest Pla respon al nostre compromís amb la qualitat, la sostenibilitat i el treball segur. Està vinculat als objectius de desenvolupament sostenible (ODS), de tal manera que l’acció de la nostra organització contribueix a assolir l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i està alineada amb el Pla de mandat aprovat per la Diputació de Barcelona.
El Pla estratègic 2022-2025 va definir tres línies estratègiques principals i set objectius corporatius clau en els quals es fonamenta el nostre propòsit, la consecució de la missió i el model de negoci.
- Línia estratègica 1: Impulsar el nou propòsit i la consecució de l’Agenda 2030 com a elements diferenciadors i visualitzadors de l’SDL dins la corporació.
- Línia estratègica 2: Transformar, basant-se en el model EFQM, millorar i racionalitzar els processos de gestió de l’SDL amb eines innovadores.
- Línia estratègica 3: Adaptar la cartera de productes de l’SDL a través d’un nou model relacional i de les noves tecnologies.
En el marc del desplegament del Pla estratègic 2022-2025, l’SDL va establir set objectius operatius (OO):
- 1.1: Contribuir a la consecució de l’Agenda 2030.
- 1.2: Millorar la comunicació i difusió internes i externes.
- 2.1: Consolidar una cultura de millora contínua i de creativitat partint de la premissa de racionalització de la gestió.
- 3.1: Impulsar la transformació digital i tecnològica.
- 3.2: Desenvolupar un sistema relacional nou i de benchmarking (comparació dels productes, els serveis o els processos).
- 3.3: Definir un nou model de gestió de les persones més competent i amb un clima laboral millor.
- 3.4: Redissenyar els serveis i productes a partir de les noves necessitats i expectatives.
Un cop recorregut aquest camí, i assolides les millores que l’aplicació d’aquestes normes internacionals de referència podien oferir a l’organització, es decideix fer un pas més amb la implantació del Model Europeu de Qualitat i Excel·lència - EFQM (European Foundation for Quality Management - Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat), que reconeix l’excel·lència en gestió en les organitzacions europees.
El model EFQM és un marc de gestió, reconegut a tot el món, que facilita a les organitzacions abordar la seva transformació des del punt de vista de la gestió, per assolir l’èxit i millorar significativament el seu rendiment.
Aquest procés es va materialitzar amb l’avaluació desenvolupada entre el 12 i el 13 de desembre de 2023 per un equip d’avaluadors experts en el model i la lògica REDER, i ha finalitzat amb l’acreditació, el 29 de desembre de 2023, del segell EFQM 300 al sistema de gestió de l’SDL, amb un nivell de puntuació de 300-349 punts i una vigència de tres anys.
El reconeixement que ha obtingut del Club Excel·lència en Gestió, col·laborador del model EFQM a Espanya, és el resultat de l’esforç de totes les persones que integren l’SDL, les quals, sota els valors de col·laboració, excel·lència, gestió eficient, professionalitat i experiència, innovació, transparència i vocació de servei públic, treballen per assolir l’excel·lència en la gestió.
Volem agrair la professionalitat i dedicació del personal adscrit a l’SDL i la col·laboració necessària d’altres unitats organitzatives de la corporació, sense les quals l’assoliment d’aquesta fita hauria estat impossible. Ara s’obren nous horitzons per assolir alts nivells d’excel·lència.
Adjunt | Mida |
---|---|
Certificat segell EFQM 300 (2023) | 375.44 KB |